Zum Inhalt

SUBOTRON/WKW pro games: Financing Options for Emerging European Games Businesses

07.05.2015 bis 07.05.2015 - MQ Raum D
Veranstalter: MQ Kulturmieter:innen

SUBOTRON/WKW pro games: Financing Options for Emerging European Games Businesses

FILM & DIGITALE KULTUR


SUBOTRON/WKW pro games: Financing Options for Emerging European Games Businesses SUBOTRON/WKW pro games: Financing Options for Emerging European Games Businesses

Termin

Do, 07.05.2015

Alle Termine im Überblick

Tage mit Vorstellung

Mai 2015
01 Fr
02 Sa
03 So
04 Mo
05 Di

06 Mi
07 Do
08 Fr
09 Sa

10 So

11 Mo
12 Di
13 Mi
14 Do
15 Fr

16 Sa
17 So
18 Mo

19 Di
20 Mi

21 Do
22 Fr
23 Sa
24 So
25 Mo

26 Di
27 Mi

28 Do
29 Fr
30 Sa

31 So

Ort: Raum D / quartier21
Eintritt frei

Shum Singh
Managing Director & Founder agnitio capital, London

Given the incredible growth of the mobile gaming industry as well as success of European based mobile gaming studios such as Supercell, King, and Rovio a wide range of investors are actively pursuing and conducting investments in the games industry. However, the key attributes or criteria these investors are looking for continue to rise and become increasingly difficult to acquire. This presentation will focus various funding sources from crowd funding to angel investor groups, strategic investment from global publishers to traditional venture capital firms.

Mag. Martin Watzka, CIIA
Initiator und Gründer dasErtragReich

Als Folge der Schuldenkrise steht unser Finanzsystem Kopf. Negative Zinsen, Geldschwemme und eine immer stärkere Regulierung der Finanzbranche erschweren die Rahmenbedingungen für heimische kapitalsuchende Unternehmen. Gleichzeitig entstehen neue, alternative Finanzierungsformen, wie z.B. Crowdinvesting, die oft ohne Finanzinstitute als Mittelsmann auskommen. Martin Watzka zeigt die Entwicklung der Branche in Österreich und die rechtlichen Rahmenbedingungen auf. Anhand eines best-practice Beispiels zeigt er auch den Ablauf, das Potential und die Schwierigkeiten einer Finanzierung mittels Crowdinvesting.

Moderation: Robert Glashüttner (ORF/FM4)
 

Kurzbiographien
Shum Singh founded agnitio capital in 2003 and is an investor and non executive director of SocialSpiel Entertainment GmbH, Fragment Productions Oy and Ocean View Games Oy. Shum is incredibly passionate about the games industry and has spoken at various games conferences including Mobile Games Forum, Casual Connect Europe, Develop UK, Nordic Game Conference, Pocket Gamer (Helsinki) and G-Star in Busan, Korea. Shum is also an early stage investor in Hutch Games Limited. Prior to establishing agnitio capital, Shum was employed in the venture capital division of Durlacher plc, where he was responsible for sourcing and managing Durlacher’s mobile entertainment and consumer internet investments. Prior to Durlacher, Shum worked for the Investment Banking division of CIBC Oppenheimer in New York in the Technology group where he executed a wide range of transactions including mergers and acquisitions, public equity offerings and strategic advisory transactions.

Martin Watzka ist Initiator und Gründer von dasErtragReich. Nach seinem Studium an der Wirtschaftsuniversität Wien hat er über 13 Jahre für nationale und internationale Banken als Vermögensberater im „wealth management“ gearbeitet. In dieser Funktion war er verantwortlich für die Vermögensveranlagung seiner österreichischen, wie internationalen Kunden und zugleich erster Ansprechpartner in allen Finanzfragen. Nebenberuflich hat er verschiedene post-graduate Ausbildungen im Finanzbereich absolviert.

<link http: subotron.com veranstaltung financing _blank>subotron.com/veranstaltung/financing/

Zur Hauptnavigation

Cookie Einstellungen

Diese Website verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Durch die Nutzung dieser Website erklären Sie sich mit der Verwendung von Cookies einverstanden. Detaillierte Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung

Technisch notwendig

Unbedingt notwendige Cookies um grundlegende Funktionen der Website sicherzustellen.

Statistik

Funktionelle Cookies um die Leistung der Webseite sicherzustellen.

Marketing

Zielorientierte Cookies um das Benutzererlebnis zu verbessern.