Zum Inhalt

PLAY-GROUNDS : EINE ARCHITEKTONISCHE GAME-PERSPEKTIVE

25.04.2009 bis 25.04.2009

PLAY-GROUNDS : EINE ARCHITEKTONISCHE GAME-PERSPEKTIVE

FILM & DIGITALE KULTUR


PLAY-GROUNDS : EINE ARCHITEKTONISCHE GAME-PERSPEKTIVE PLAY-GROUNDS : EINE ARCHITEKTONISCHE GAME-PERSPEKTIVE

Termin

Sa, 25.04.2009
19.00 Uhr - 23.00 Uhr

Alle Termine im Überblick

Tage mit Vorstellung

April 2009
01 Mi
02 Do
03 Fr
04 Sa
05 So

06 Mo
07 Di
08 Mi
09 Do

10 Fr

11 Sa
12 So
13 Mo
14 Di
15 Mi

16 Do
17 Fr
18 Sa

19 So
20 Mo

21 Di
22 Mi
23 Do
24 Fr
25 Sa

26 So
27 Mo

28 Di
29 Mi
30 Do

 

Samstag 25. April 09, 19:00

Veranstaltungsreihe zur Theorie von Computerspielen 2009
im Museumsquartier / quartier 21 / Raum D, 1070 Wien

Die Vorträge finden im Raum D, dem Veranstaltungsraum des Quartiers für Digitale Kultur (QDK) am Ende der Electric Avenue statt.

Eintritt frei !

DR. STEFFEN P. WALZ

Steffen P. Walz is a consultant and conceptual designer for cross-media and interactive entertainment products and prototypes. Walz earned his M.A. degree in cultural anthropology, rhetoric, and political science at the University of Tübingen, Germany. He is a research associate with the ETH Zurich’s CAAD group and a fellow of the ACTlab at the University of Texas at Austin, USA. Recently, he has completed his doctoral degree in CAAD from the ETH Zurich.
Walz is co-editor of “Space Time Play. Computer Games, Architecture and Urbanism: The Next Level”, published by Birkhäuser/Springer in 2007 and according to German newspaper Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung “one of the books of the year”. He is a Forum Nokia Champion as well as co-founder of the B.A. Game Design study program at the Zurich University for the Arts (ZHdK), and a price winner of the International Bauhaus Award 2002 for his pioneering serious pervasive game “M.A.D. Countdown”.
He lectures about, heads workshops, and publishes on topics such as serious & pervasive game design, the relationship of space-time & games, convergent entertainment, the history of entertainment architecture, media rhetoric, as well as surveillance & games. Since 2000, his firm playbe has been consulting for design agencies (e.g. Pixelpark, 21Torr), Fortune 500 enterprises, and institutions concerning convergent and cross media entertainment concepts, and business endeavours. With his other company, playbe records, and under the pseudonym ‘Steffen Strom’, Walz has been experimenting with alternative music distribution games, landing a massive Internet hit in Germany in the summer of 2005. Before his entry into the IT realm, Walz used to serve as a TV format developer, producer, and a satire journalist for major TV stations such as PRO7, arte, and RBB (then: ORB).
 

Dr. DI OLIVER SCHÜRER

Oliver Schürer Dr, DI: Kurator, freier Autor, Redakteur, Assistent am Fachbereich Architekturtheorie, Institut für Architekturwissenschaften der TU Wien. Zahlreiche Publikationen im In- und Ausland mit Fokus auf digitale Technologie und Ökonomie im Kontext von Architektur. Gemeinsam mit Gernot Tscherteu gründete er 2005 die ‘Media Architecture Group’ mit dem Ziel die Entwicklung von Medienfassaden als neues urbanes Massenmedium mitzugestalten. Seit 2006 ist er Visiting Researcher am Lehrstuhl CAAD an der ETH Zürich. Dort gründete er gemeinsam mit Georg Vrachliotis 2007 den Forschungsschwerpunkt Techniktheorie der Architektur. Sein momentanes Forschungsthema: ‚Die Kybernetisierung der Architektur’. 

 

 

Zur Hauptnavigation

Diese Website verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Durch die Nutzung dieser Website erklären Sie sich mit der Verwendung von Cookies einverstanden. Detaillierte Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.